Programmable Minecraft: dynamic code execution using Groovy


If we think about the road to transit to achieve our goal, we would notice that, eventually, we’d have to face the problem of Java not being an interpreted language, which makes the task of modifying code dynamically a bit more difficult. There are many workarounds to this issue and today I’d like to talk you about one of them: integrating Groovy and Java.

Groovy is a dynamic programming language for the Java platform: it is dynamically compiled to Java Virtual Machine bytecodes which allows us to alter the functioning of our code on the fly and to integrate it into Java application with ease.

The Groovy documentation clearly explains the integration mechanism and even provides example code: integrating scripts into the Minecraft source code makes changing the game’s behaviour during its execution easy 🙂 (click on the image to enlarge it)

Si pensamos respecto al camino a transitar para llevar a cabo el proyecto de Minecraft Programable, notaríamos que, en alguna parte del mismo nos encontraríamos con el problema de que Java no es un lenguaje interpretado, lo que dificulta la tarea de cambiar el código de nuestra aplicación y ver los resultados de nuestros cambios instantáneamente. Existen diferentes «soluciones» a esto y hoy quiero hablarles respecto a una de ellas: integrar Java y Groovy.

Groovy es un lenguaje de programación dinámico para la plataforma Java: es compilado dinámicamente a bytecodes de la máquina virtual de Java lo que nos permite alterar el funcionamiento de nuestro código on the fly e integrarlo en aplicaciones Java con facilidad.

La documentación de Groovy explica con bastante claridad el mecanismo para hacer esto e incluso nos provee de código ejemplo: integrar scripts en el código de Minecraft nos permite modificar el código que queramos durante la ejecución del juego 🙂 (click en la imagen para verla en mayor tamaño)

Groovy and Java

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